Δευτέρα 11 Μαΐου 2015

Ήταν 8:30, το πρωί της 25ης Απριλίου 2015, όταν εμείς με τον Βουκεφάλα, η Anja και ο Hauke από τη Γερμανία με τις μηχανές τους, ο Ronald και η Rini από την Ολλανδία με το τροχόσπιτό τους, και οι Anand, Punita, Yash και Dhriti, η οικογένεια Baid από την Ινδία, βγήκαμε από το κάμπινγκ και κάναμε τα τελευταία 12 χιλιόμετρα ως το χωριό Kodari και τα σύνορα του Νεπάλ. Ήμαστε όλοι πολύ χαρούμενοι που θα ξεκινούσε το ταξίδι μας στην Κίνα.

Καθώς περνούσαμε από τις τελευταίες συνοριακές διαδικασίες, όπου θα σφραγίζαμε τα χαρτιά των οχημάτων μας για να φύγουν από το Νεπάλ, δεν μπορούσαμε να φανταστούμε τι θα επακολουθούσε. Πήγαμε τα οχήματά μας στη γέφυρα πάνω από τον ποταμό που χωρίζει το Νεπάλ από την Κίνα. Εκεί οι συνεπιβάτες μας έπρεπε να κατέβουν και να διασχίσουν τη γέφυρα πεζή. Εμείς οι οδηγοί παραμείναμε στα οχήματά μας για άλλα 45 λεπτά, πριν καλέσουν και εμάς να τα αφήσουμε πάνω στη γέφυρα και να προχωρήσουμε πεζή στο Γραφείο Αλλοδαπών, στην κινεζική πλευρά. Όταν ήμαστε μέσα στο κτίριο, έγινε ο πρώτος ισχυρός σεισμός. Όλοι τρέξαμε έξω από το κτίριο και είδαμε να καταρρέουν οι βουνοπλαγιές, που τις χώριζε η κοιλάδα του ποταμού, και βράχια μεγάλα σαν φορτηγά να πέφτουν πάνω μας. Οι στιγμές που ακολούθησαν ήταν τρομακτικές.Η Rochelle και εγώ καταφέραμε να μείνουμε μαζί, καθώς οι υπόλοιποι της ομάδας μας έτρεχαν προς κάθε κατεύθυνση. Με την άκρη του ματιού μου, είδα βράχια να πέφτουν πάνω στη γέφυρα. Ένα σύννεφο σκόνης κάλυψε τα οχήματά μας, που βρίσκονταν ακόμη στην πλευρά του Νεπάλ. Δεν ξέρω τι μου πέρασε από το μυαλό εκείνη τη στιγμή, αλλά είπα στη Rochelle να περιμένει σε έναν ανοιχτό χώρο και έτρεξα προς τη γέφυρα. Κοιτάζοντας γύρω μου, είδα τον Ronald να κάνει το ίδιο. Και οι δυο καταφέραμε να οδηγήσουμε τα οχήματά μας στην κινεζική πλευρά, όπου οι κατολισθήσεις ήταν πολύ λιγότερες. Τότε άρχισαν οι μετασεισμοί, εξίσου ισχυροί με τον κύριο σεισμό, που μας έκαναν να τρέξουμε σε ένα γήπεδο του μπάσκετ, το μόνο ανοιχτό χώρο που βλέπαμε στην περιοχή. Ο κινεζικός συνοριακός στρατός κράτησε εμάς, μαζί με άλλα εκατό άτομα, στο κέντρο του γηπέδου όπου ήμαστε ασφαλείς. Με διαφορά λίγων λεπτών μόνο, οι μετασεισμοί προκαλούσαν και άλλες κατολισθήσεις, δίνοντας σε όλους την αίσθηση ότι είχε έρθει η συντέλεια του κόσμου!!!

Ευτυχώς καταφέραμε να επικοινωνήσουμε με την υπόλοιπη ομάδα. Είχαν βρει καταφύγιο στην αντίθετη κατεύθυνση και ήταν μια χαρά, αν και τρομοκρατημένοι. Καθώς περιμέναμε, βλέπαμε τεράστια βράχια να πέφτουν συνέχεια πάνω στη γέφυρα, όπου βρισκόταν ακόμη το αυτοκίνητο του Anand. Μόλις οι μετασεισμοί φάνηκαν να σταματούν και μάλλον χωρίς να το πολυσκεφτώ, έτρεξα ως το αυτοκίνητο και το πήρα από τη γέφυρα, στην ασφάλεια της κινεζικής πλευράς, μαζί με τα άλλα αυτοκίνητα. Κανείς δεν είχε πολύ χρόνο να σκεφτεί ως εκείνη τη στιγμή, αλλά ξαφνικά συνειδητοποιήσαμε τι είχε συμβεί. Καθώς νύχτωνε, το ψιλόβροχο έκανε το βουνό ακόμη πιο ασταθές. Κάθε τόσο γίνονταν κατολισθήσεις, σκορπώντας το φόβο σε όλους μας.

Ο στρατός, που είχε πάρει τον έλεγχο της κατάστασης, άρχισε να ετοιμάζει τις σκηνές που θα φιλοξενούσαν τους Νεπαλέζους και τους Κινέζους που είχαν βρει καταφύγιο εκεί. Μετά την επανένωση της ομάδας μας, μας επιτράπηκε να πάρουμε τα οχήματά μας και να κατασκηνώσουμε δίπλα στις άλλες σκηνές. Πολλοί άνθρωποι και κάποια αυτοκίνητα, που είχαν υποστεί ζημιές, αλλά κινούνταν ακόμη, ήρθαν από κοντινές περιοχές και στήθηκε ένας καταυλισμός 200-300 ατόμων. Την υπόλοιπη νύχτα, η σφυρίχτρα έκτακτης ανάγκης πρέπει να ακούστηκε πάνω από 20 φορές, ειδοποιώντας για κατολισθήσεις και συνεχείς μετασεισμούς. Μας διέταζε να εγκαταλείψουμε τις σκηνές μας και να συγκεντρωθούμε στο ασφαλές σημείο, στο κέντρο του γηπέδου.

Κανείς μας δεν κοιμήθηκε εκείνη την πρώτη βραδιά, καθώς οι μετασεισμοί ή οι κατολισθήσεις συνεχίζονταν όλη τη νύχτα. Με το πρώτο φως της ημέρας, ο στρατός έστησε και άλλες σκηνές για να φιλοξενήσει τους επιζώντες που συνέχιζαν να καταφτάνουν. Είμαστε ευγνώμονες σε όλους αυτούς τους στρατιώτες και τους αξιωματικούς τους, που κατάφεραν να διαχειριστούν αυτήν τη δύσκολη κατάσταση. Μας προστάτευαν, φρόντιζαν να έχουμε κάτι να φάμε και μας πρόσφεραν κάθε βοήθεια τα επόμενα τέσσερα
κρίσιμα μερόνυχτα. Μέχρι που μας ψέκαζαν με χημικές ουσίες κάθε 4-5 ώρες, για να αποτρέψουν την εκδήλωση επιδημίας.Αν και ήμαστε βαθιά μέσα στην κοιλάδα του ποταμού και με τα βουνά να ορθώνονται απότομα πάνω από τα κεφάλια μας και από τις δύο πλευρές, δεν είχαμε θύματα, ούτε καν τραυματισμούς. Κυριευμένοι από φόβο, δεν είχαμε συναίσθηση της τεράστιας καταστροφής που είχε συμβεί. Αποκομμένοι από τον κόσμο, καθώς είχε διακοπεί η επικοινωνία, δεν είχαμε ιδέα τι γινόταν στο Zangmu, μόλις 8 χιλιόμετρα μακριά ή στην υπόλοιπη περιοχή. Τις επόμενες μέρες, οι σποραδικές κατολισθήσεις και άλλοι 4-5 μετασεισμοί δε μας άφησαν άλλη επιλογή από το να περιμένουμε και να επαγρυπνούμε. Μέσω του δορυφορικού μας τηλεφώνου, σιγά-σιγά αρχίσαμε να πληροφορούμαστε το μέγεθος της καταστροφής, που είχε πλήξει κυρίως το Νεπάλ και σε μικρότερη κλίμακα την Κίνα.

Την πέμπτη μέρα, ο στρατός μας διέταξε να εγκαταλείψουμε τα αυτοκίνητα και όλα μας τα υπάρχοντα. Με λίγο νερό μόνο και τα απολύτως απαραίτητα, αρχίσαμε να ανεβαίνουμε το δρόμο των 8 χιλιομέτρων ως το Zangmu, αφού δεν ήμαστε πια ασφαλείς εκεί. Η διαταγή ήταν αυστηρή και δεν μπορούσαμε παρά να την ακολουθήσουμε. Στη διαδρομή, κατεστραμμένα οχήματα και τεράστια βράχια είχαν κλείσει ή καταστρέψει τελείως το δρόμο. Ήταν αδύνατο να περάσουμε έστω και πεζή. Καθώς ανεβαίναμε γρήγορα και πλησιάζαμε το χωριό Zangmu, συνειδητοποιήσαμε τι είχε συμβεί. Σχεδόν το 70% του χωριού είχε καταστραφεί τελείως και μας είπαν ότι πάνω από 40 άνθρωποι είχαν χάσει ήδη τη ζωή τους. Υπήρχε αυστηρή διαταγή να εκκενωθεί όχι μόνο ο καταυλισμός μας, αλλά και όλη η περιοχή. Όλοι οι επιζώντες έπρεπε να μεταφερθούν σε καταυλισμούς που είχε στήσει ο στρατός 200 χιλιόμετρα μακριά.

Μας φόρτωσαν σε ένα όχημα 4Χ4 της αστυνομίας και αρχίσαμε να ανεβαίνουμε τον επικίνδυνο, απότομο, κατεστραμμένο δρόμο από τα 1.200 μέτρα ύψος στα 3.000 μέτρα, σε απόσταση 38 χιλιομέτρων μόνο, προς την ασφάλεια του οροπεδίου των Ιμαλαΐων. Εκείνες τις ώρες, όλοι σωπαίναμε και σκεφτόμασταν τη σκληρή πραγματικότητα. Μάλλον ήμαστε από τους ελάχιστους τυχερούς που φύγαμε από εκεί ζωντανοί. Η γη είχε ανοίξει στα δύο και είχε καταπιεί ό,τι υπήρχε στην επιφάνεια. Εμείς είχαμε αφήσει πίσω τα οχήματά μας, άλλοι όμως είχαν αφήσει όλη τους τη ζωή, που σε λιγότερο από μία ώρα είχε εξαφανιστεί από προσώπου γης. Μετά από οδήγηση σχεδόν 12 ωρών, φτάσαμε στο Lahze, σε ένα στρατόπεδο, μαζί με χιλιάδες άλλους.

Πάνω από 7.500 άνθρωποι πέθαναν στο σεισμό των 7,8 ρίχτερ, που συγκλόνισε το Νεπάλ στις 25 Απριλίου. Ο αριθμός των νεκρών μπορεί να αυξηθεί, καθώς χιλιάδες είναι οι αγνοούμενοι και η πρόσβαση είναι αδύνατη σε κάποια απομακρυσμένα χωριά. Πάνω από 120 μετασεισμοί άφησαν πίσω τους 14.500 τραυματίες και προκάλεσαν την κατάρρευση κτιρίων. Τουλάχιστον 2.000.000 άνθρωποι έμειναν άστεγοι. 58 στρατόπεδα έχουν στηθεί για να φιλοξενήσουν περίπου 37.500 ανθρώπους που έχασαν τα σπίτια τους. Ως φόρο τιμής, αφιερώνουμε αυτήν την ανάρτηση σε αυτούς που έχασαν τη ζωή και το σπίτι τους, με την ελπίδα οι επιζώντες να ενωθούν ξανά με τους αγαπημένους τους το συντομότερο δυνατό.

ΥΓ. Σας ζητούμε συγγνώμη για την ποιότητα των φωτογραφιών και του βίντεο. Υπό τις παρούσες συνθήκες κάναμε ό,τι καλύτερο μπορούσαμε.

This Post Has 2 Comments

1. hey there and thank you for your information – I have definitely picked up anything new from right here.
    I did however expertise several technical points using this website, since I experienced to reload the web
    site lots of times previous to I could get it to load properly.
    I had been wondering if your hosting is OK? Not that I am complaining, but slow loading
    instances times will sometimes affect your placement in google and can damage
    your high quality score if ads and marketing with Adwords.
    Anyway I am adding this RSS to my email and could look
    out for much more of your respective intriguing content. Make sure you
    update this again soon.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *