Overlanding ονομάζεται το αυτόνομο ταξίδι, όπου ο πρωταρχικός στόχος είναι η διαδρομή και όχι ο ίδιος ο προορισμός. Όμως τι σημαίνει αυτό ακριβώς; Εμείς οι overlanders είμαστε ένα ξεχωριστό είδος εξερευνητών. Αναζητούμε άγριες περιοχές, λαούς και πολιτισμούς, που μας αρέσει να τα εξερευνούμε έχοντας ως βάση το όχημά μας. Κάθε φορά που ξεκινάμε, ποτέ δεν είμαστε σίγουροι τι θα συναντήσουμε, αλλά αυτή ακριβώς η ιδέα μας κάνει να αφήνουμε τη φυσιολογική μας ζωή και μας δίνει το έναυσμα. Κάποιοι θα έλεγαν ότι είμαστε ειδική κατηγορία ανθρώπων, αλλά εγώ διαφωνώ. Απλώς κάνουμε ό,τι θα έκαναν και οι άλλοι, αν τους έδινε η ζωή αυτήν την ευκαιρία. Γι’αυτό με χαρά σας παρουσιάζουμε ένα ξεχωριστό ταξίδι στα πιο θρυλικά μέρη που μπορεί να εξερευνήσει κανείς με αυτοκίνητο.

Παρακαλώ, υποδεχτείτε τη νέα εξόρμηση του overlanddiaries, “11ος Βόρειος ως 55ος Νότιος Παράλληλος”. Έτσι λέγεται η διετής overland εξόρμησή μας στη Νότια Αμερική, που τώρα βρίσκεται στο τελικό προπαρασκευαστικό στάδιο. Η πρώτη μας ανάρτηση σηματοδοτεί την αρχή μιας νέας περιπέτειας, που σχεδιάστηκε και προετοιμάστηκε προσεκτικά και πρόκειται να ξεκινήσει στις αρχές Δεκεμβρίου. Από την πρώτη μέρα της δημιουργίας του overlanddiaries, πιστεύαμε ότι το να ταξιδεύεις και να ζεις σε ένα αυτοκίνητο δείχνει πολύ πάθος και μεγάλη αγάπη για αυτό που κάνεις. Είναι κοινό σημείο αναφοράς για εμένα και τη Rochelle. Ωστόσο, κάθε ταξίδι έχει τεράστιο οικονομικό κόστος, το οποίο αποφασίσαμε να καλύπτουμε πάντα μόνο με δικά μας κεφάλαια. Μέχρι σήμερα και με περισσότερα από πέντε μεγάλα overland ταξίδια στο ενεργητικό μας, ποτέ δεν απευθυνθήκαμε σε χορηγούς και έτσι σκοπεύουμε να συνεχίσουμε. Μετά το τέλος του Επικού Ταξιδιού μας, τον Αύγουστο του 2015, ήμαστε ουσιαστικά απένταροι και βρεθήκαμε αντιμέτωποι με ένα δίλημμα. Να προσποιηθούμε ότι το Επικό Ταξίδι μας δεν είχε τελειώσει και να συνεχίσουμε να το ζούμε μέσα από ταξιδιωτικά περιοδικά. Ή να το ξεχάσουμε και να δούμε τι θα κάνουμε στο μέλλον. Τότε πήραμε την απόφασή μας. Συμφωνήσαμε σε ένα διετές σχέδιο εντατικής δουλειάς και πάλι στον τομέα της φιλοξενίας, στον οποίο εργαζόμαστε και οι δύο, με ένα και μοναδικό στόχο: να μαζέψουμε όσο το δυνατό περισσότερα χρήματα για να μπορέσουμε να φύγουμε ξανά. Από τότε σχεδιάσαμε προσεκτικά κάθε λεπτομέρεια της επόμενης εξόρμησής μας. Έχοντας την τύχη με το μέρος μας, συγκεντρώσαμε τα απαραίτητα χρήματα πριν καν περάσουν τα δύο χρόνια. Ως προς το σχεδιασμό, με γνώμονα την προηγούμενη εμπειρία μας και έχοντας ήδη ετοιμάσει το καινούριο μας αυτοκίνητο, μελετήσαμε όλα όσα θα μας χρειαστούν αυτήν τη φορά. Εδώ και μήνες, έχουμε αρχίσει να παραγγέλνουμε online πολλά από όσα μας είναι απαραίτητα. Έτσι κερδίζουμε χρόνο στο προπαρασκευαστικό στάδιο που, όπως ξέρουμε, είναι ένα δύσκολο και σημαντικό στάδιο για κάθε ταξίδι.

Έτσι απλά, λοιπόν, το πρωινό της 7ης Δεκεμβρίου του 2016 και αφού ξεπεράσαμε την απεργία των ναυτικών (άτιμοι Έλληνες) ξεκίνησε η διετής περιπέτειά μας, “11ος Βόρειος ως 55ος Νότιος Παράλληλος”. Κατευθυνθήκαμε βόρεια και μέσω της ΠΓΔΜ, της Σερβίας, της Κροατίας και της Σλοβενίας, φτάσαμε στην Ιταλία. Εκεί συναντήσαμε τον Άκη, τη Βούλα και τη γλυκιά κόρη τους Αναστασία από το TheWorldoffroad, Έλληνες φίλοι μας και συνάδελφοι overlanders, που έκαναν μία φορά το γύρο του κόσμου, στη διάρκεια τριών ετών, το 2008. Είχα πάνω από 8 χρόνια να τους δω, από τότε που συναντηθήκαμε στην Αιθιοπία. Δείτε τη δουλειά τους στο παραπάνω link. Άκη και Βούλα, χαρήκαμε που τα είπαμε. Ευχαριστούμε για τη θαυμάσια φιλοξενία σας. Θα σας περιμένουμε στη Νότια Αμερική, στη νέα περιπέτεια του TheWorldoffroad.

Στη συνέχεια, πήγαμε κατευθείαν στη Γερμανία, όπου μας περίμενε “η πεντάστερη βίλα” μας, η νέα μας σκηνή οροφής και η τέντα που είχαμε παραγγείλει. Πρέπει να πούμε ότι και στους δυο αρέσει το ζεστό κλίμα. Έτσι το ταξίδι στην Ευρώπη, στα μέσα Δεκεμβρίου, ήταν η πρώτη μας πρόκληση σε αυτό το ταξίδι. Οι επόμενες νύχτες όμως, στη νέα μας σκηνή οροφής, παρά τους 3 βαθμούς Κελσίου, πέρασαν θαυμάσια και μας βοήθησαν να ξαναμπούμε στο κλίμα του ταξιδιού. Εδώ αξίζει να αναφέρουμε τη βοήθεια καλώ φίλων μας, όπως η Γκάπι και ο Ρικάνρτο στην Ολλανδία και ο Ντιν και ο Νικόλα από την Αγγλία, που ήρθαν να μας δουν στο Άμστερνταμ. Έκαναν την εβδομάδα μας στη Γερμανία μια πολύ ευχάριστη εμπειρία. Σύμφωνα με το σχέδιό μας, στις 20 Δεκεμβρίου θα επιβιβαστούμε στο φορτηγό πλοίο της εταιρείας Γκριμάλντι “MV Grande Brasile», με προορισμό το Μοντεβιδέο της Ουρουγουάης. Θα περάσουμε τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά στον Ατλαντικό και όπως είπε η Rochelle, αυτό από μόνο του είναι μια ολόκληρη περιπέτεια (περισσότερα στα επόμενα επεισόδια).

Χάρη στο διαδίκτυο και τη διαδικτυακή κοινότητα των overlanders, η οποία έχει αυξηθεί σημαντικά από το πρώτο μου ταξίδι, και μετά από αμέτρητες ώρες στο διαδίκτυο, συγκεντρώσαμε ένα μεγάλο όγκο δεδομένων που πρέπει να μελετήσουμε στις 25 μέρες που θα κάνουμε για να διασχίσουμε τον Ατλαντικό. Αν χρησιμοποιήσουμε σωστά όλα αυτά τα δεδομένα, σίγουρα θα μας βοηθήσουν με όσα πρόκειται να αντιμετωπίσουμε τους επόμενους μήνες. Το σχέδιό μας είναι, μετά την άφιξή μας στην Ουρουγουάη, να κατευθυνθούμε αμέσως νότια, προς την Παταγονία, για να φτάσουμε εκεί πριν πέσει η βαρυχειμωνιά. Από εκεί και καθώς θα έχουμε φτάσει στον 55ο νότιο παράλληλο, που είναι το τέλος της διαδρομής μας, θα κατευθυνθούμε βόρεια. Μπαίνοντας στη Χιλή, σκοπεύουμε να συνδυάσουμε την Caretera Austral στη Χιλή και τη Ruta 40 στην Αργεντινή, πριν επισκεφτούμε την Κεντρική Αργεντινή και την Ουρουγουάη, καθοδόν προς την Παραγουάη.

Μια στιγμή. Αυτό το ταξίδι είναι πολύ μεγάλο για να το αναφέρουμε ολόκληρο εδώ, οπότε το χωρίσαμε σε τρία τμήματα. Όλους τους χάρτες και τις λεπτομέρειες μπορείτε να τα βρείτε στο link https://www.tripline.net.

Σε περίπτωση που αναρωτιέστε, ναι, είμαστε απολύτως σίγουροι ότι αυτό ακριβώς θέλουμε να κάνουμε και ότι το νέο μας ταξίδι “11ος Βόρειος ως 55ος Νότιος Παράλληλος” φαίνεται απίστευτο. Επιτέλους επιστρέφουμε στο δρόμο και για άλλη μια φορά θα εξερευνήσουμε απάτητα μονοπάτια σε άγνωστα μέρη. Μείνετε μαζί μας και ζήστε άλλη μία μοναδική περιπέτεια που μόλις τώρα αρχίζει…

This Post Has One Comment

1. I love hearing about your adventures! Please keep them coming. I have also enjoyed the «track us» link on your website. Keep enjoying Brazil!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *